TEMEL DEMİRER İLE KISSADAN HİSSELER

Araştırmacı yazar Temel Demirer ile yazın dünyası hakkında kıssadan hisseler tadında bir röportaj gerçekleştirdik. Oldukça hızlı gerçekl...

Araştırmacı yazar Temel Demirer ile yazın dünyası hakkında kıssadan hisseler tadında bir röportaj gerçekleştirdik. Oldukça hızlı gerçekleşen röportajımızdan öne çıkanlar işte sizlerle.
- Merhabalar, öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? Kısaca kendinizden bahseder misiniz?
Benim adım Temel Demirer. Çorum doğumlu fazla özelliği olmayan devrimci, sosyalist bir yazarım.
- Neden başka bir meslek değil de yazarlık? Bu seçimin bir nedeni var mı? Varsa nedir?
Yazarlık seçilmez, yazarlık sadece yapılır. İçinde bulunduğum dünya, içinde bulunduğum tarih, içinde bulunduğum koşullar benim açımdan yazmayı gerekli kıldı. Yazdıklarım bu dünyada yaşanan zulme ilişkindir. Eğer bir gün bu dünyada zulüm biterse ve bu dünya değişirse yazmayı da bırakırım. Fakat şu anda yaşadığım için yazıyorum ve yazmaya da devam edeceğim.
- İlham kaynağız nedir? Herhangi bir yazarı örnek alıyor musunuz?
Çok açık söylüyorum ben yazarlar arasında bir ayrım yapmam. Bunun doğru bir yaklaşım olduğuna inanmıyorum. Çünkü her yazarın kendisine özgün bir yanı vardır. Marx'da bulamadığınız bir şeyi Sait Faik'te bulursunuz. Sait Faik'te bulamadığınız bir şeyi Bertolt Brecht ya da Nazım Hikmet'te bulursunuz. Bu anlamda yazar seçmek yerine mümkün olduğu kadar çok okumak gerekir. Mümkün olduğu kadar çok yazar okumak her zaman daha faydalıdır. Bu bağlamda insanlara söyleyeceğim tek şey okuyun, okuyun ve yine okuyun.
- Eserleriniz içerisinde size göre bu çok iyi dediğiniz bir eser var mı?
Ya benim babamın dört çocuğu var. Babama hangisini çok seviyorsun dediğimde dört çocuğumun dördünü de çok seviyorum diyordu. Tabii ki bütün eserlerimi severek kaleme aldım, onları birbirinden ayıramam. Tıpkı babam gibi...
- Genç yazarlara herhangi bir tavsiyeniz, öneriniz var mı?
Genç yazarlara söyleyebileceğim tek şey olabilir. Bu bir tavsiye değil sadece bir tecrübe. Yazmak için öncelikle çok okumak gerekir. Yani çok okursanız çok yazabilirsiniz. Yazmak için sadece okumak da yetmiyor, bol miktarda yaşamakta gerektiriyor. Yani yazmak en temelde okumak ve yaşamak gerektiriyor. Çok okumadan çok yaşamadan yazmak konusunda acele etmemek gerekir.
- En büyük hayaliniz ve gerçekleştirmek istediğiniz bir proje var mı?
Ben bir devrimciyim, devrimcinin projesi devrim yapmaktır.
- Ulaşamadığınız biriyle tanışıp sohbet etme olanağınız olsaydı bu kim olurdu? Ondan neler öğrenmek isterdiniz ?
Ben çok sıradan bir insanım. Hemen her insanla konuşurum. Yazar olsun olmasın. Mesela bugün buraya gelirken uçakta yanımda oturan birisiye sohbet ettim. Ben her insandan öğrenebilecek bir şey olduğunu düşünüyorum. Her insan benim için bir dünyadır. Yani hiçbir insanın birinden daha kıymetli, birinden daha kul olduğunu düşünmüyorum. Dolayısıyla her insan ciddi bir şekilde beni ilgilendirir.
- Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir ?
Sizinle tanıştığıma sevindim bundan daha güzeli olamaz...

***  http://www.akilhaberajansi.com/385-arastirmaci-yazar-temel-demirer-ile-kissadan-hisseler.html

Yorumlar

BLOGGER

/fa-star-o/ Öne Çıkanlar$type=three-tab$sn=0$rm=0$m=0

Ad

1 mayis,25,12 eylul,11,18 mayis,1,6 mayis,1,afis,3,akp,36,aktuel,15,aktüel,29,ask,13,aydinlar devrimciler,189,baris,8,bilim,4,cevre,12,cinayetler,14,davalar,31,demokrasi,18,demokratiklesme,2,dersim,2,devlet,17,devrim,25,dinleti,2,duyuru,9,dünya,175,egitim,11,ekoloji,26,ekonomi,53,emek,51,emperyalizm,13,etkinlik,29,felsefe,2,futbol,6,genclik,44,grafik,6,güncel,5,gündem,26,hukuk adalet,111,ibrahim kaypakkaya,2,ideoloji,2,iktidar,9,iletisim,2,inanc,23,isci-sendika,5,islam,4,isyan,51,kadin,15,kapitalizm,34,katliamlar,54,kesk,1,kitap,37,komünizm,3,kriz,117,kutlama,8,kültür sanat,245,latin amerika,1,marksizm,2,mart ayi,1,materyalizm,1,medya,4,milliyetcilik,2,mizah,3,mucadele,9,mücadele,34,newroz,2,Ortadoğu,1,öteki,88,özgürlük,11,panel,8,politika,53,protesto,9,röportaj,15,savas,11,secim,19,seçim,5,sempozyum,3,sibel özbudun,1,sinifsal bakis,67,sosyalizm,7,soykirim,3,spor,1,tanitim,19,tarih,42,temel demirer,17,tercüme,4,türkiye,168,üniversite,7,video,54,yasam,52,yeni yil,5,
ltr
item
temel★demirer: TEMEL DEMİRER İLE KISSADAN HİSSELER
TEMEL DEMİRER İLE KISSADAN HİSSELER
temel★demirer
https://temeldemirer.blogspot.com/2016/12/temel-demirer-ile-kissadan-hisseler.html
https://temeldemirer.blogspot.com/
https://temeldemirer.blogspot.com/
https://temeldemirer.blogspot.com/2016/12/temel-demirer-ile-kissadan-hisseler.html
true
2640787830945118992
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts Diger devamını oku Yanıtla Cancel reply Sil Ana Sayfa Sayfa Posta Hepsini Gör BUNA BENZER Etiket Arsiv Ara Bütün Yayinlar İsteğiniz gönderi bulunamadı Ana Sayfaya Dön Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Paz Pts Sal Car Per Cum Cmt January February March April May June July August September October November December Oca Sub Mar Nis May Haz Tem Agu Eyl Eki Kas Ara simdi 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy